در حکمت نبوی و مثال سفینه نوح نبی الله علیه السلام
فضائل امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام
علی مع الحق والحق مع علی،لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار
درباره وبلاگ


سلام علیکم و رحمة الله و برکاته قال الله تعالی: ولایة علی ابن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی دوستی علی ابن ابیطالب (علیه السلام) قلعه من است پس هرکس وارد قلعه ام شود از عذابم در امان است. بخونید و حض کنید و به داشتن پیشوایی چون امیر المومنین حیدر کرار مولی الموحدین امام علی ابن ابیطالب علیه آلاف التحیة والثناء افتخار کنید. الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابیطالب علیه السلام شکر مخصوص خداوندی است که ما را از دوستداران علی ابن ابیطالب علیه السلام قرار داد.
نويسندگان
جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, :: 22:20 :: نويسنده : هیچی!

منبع: امام شناسی ج 11 صص 74-75 تالیف علامه طهرانی علیه الرحمه

و شيخ‌ صدوق‌ با سند متّصل‌ خود از سعيد بن‌ جُبَير از ابن‌ عبّاس‌ آورده‌ است‌ كه‌: رسول‌ خدا صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ وسلّم‌ به‌ عليّ أبي‌طالب‌ گفت‌:
يَا عَلِيٌّ أنَا مَدِينَةُ الْحِكْمَةِ وَ أنْتَ بِابُهَا وَ لَنْ تُؤْتي‌ الْمَدِينَةُ إلَّا مِنْ قِبَلِ الْبَابِ. وَ كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أنَهُ يُحِبُّنِي‌ وَ يُبْغِضُكَ! لاِنـَّكَ مِنِّي‌ وَ أنَا مِنْكَ! لَحْمُكَ مِنْ لَحْمِي‌، وَ دَمُكَ مِنْ دَمي‌، وَ رُوحُكَ مِنْ رُوحِي‌؛ وَ سَرِيرَتُكَ مِنْ سَرِيرَتِي‌، وَ عَلَانِيَتُكَ مِنْ عَلَانِيَتِي‌؛ وَ أنْتَ إمَامُ اُمَّتِي‌؛ وَ خَلِيفَتِي‌ عَلَيْهَا بَعْدِي‌! سَعِدَ مَنْ أطَاعَكَ؛ وَ شَقِيَ مَنْ عَصَاكَ وَ رَيِحَ مَنْ تَوَلَّاكَ، وَ خَسِرَ مَنْ عَادَاكَ، وَ فَازَ مَنْ لَزِمَكَ، وَ هَلَكَ مَنْ فَارَقَكَ؛ مَثَلُكَ وَ مَثَلُ الائِمَةِ مِنْ وُلْدِكَ بَعْدِي‌ مَثَلُ سَفِينَةِ نُوحٍ، مَنْ رَكِبَهَا نَجَي‌ وَ مَنْ تَخَلَّفَ


ص 75
عَنْهَا غَرِقَ؛ وَ مَثَلُكُمْ مَثَلُ النُّجُومِ كُلَّمَا غَابَ نَجْمٌ طَلَعَ نَجْمٌ إلَي‌ يَوْمِ الْقِيَمَةِ [105].
«اي‌ عليّ! من‌ شهر حكمت‌ هستم‌ و تو دَرِ آن‌ شهر هستي‌! و هيچگاه‌ نمي‌توان‌ وارد در شهري‌ شد مگر از سوي‌ دَرِ آن‌ شهر. و دروغ‌ ميگويد كسي‌ كه‌ مي‌پندارد: مرا دوست‌ دارد و بغض‌ تو را در دل‌. زيرا كه‌ تو از من‌ هستي‌ و من‌ از تو هستم‌! گوشت‌ تو از گوشت‌ من‌ است‌! و خون‌ تو از خون‌ من‌ است‌! و روح‌ تو از روح‌ من‌ است‌! و تو امام‌ امّت‌ من‌ مي‌باشي‌! و پس‌ از من‌ جانشينم‌ بر آنها مي‌باشي‌، پيروزي‌ از آنِ كسي‌ است‌ كه‌ از تو پيروي‌ كند؛ و بدبختي‌ از آن‌ كسي‌ است‌ كه‌ مخالفت‌ تو نمايد؛ و منفعت‌ كسي‌ مي‌برد كه‌ در تحت‌ ولايت‌ تو در آيد؛ تهيدست‌ ميشود كسي‌ كه‌ با تو دشمني‌ ورزد، و رستگار ميشود كسي‌ كه‌ ملازم‌ تو باشد! و هلاك‌ ميشود كسي‌ كه‌ از تو دوري‌ گزيند. مَثَل‌ تو و مَثَل‌ امامان‌ از اولاد تو پس‌ از من‌، مَثَل‌ كشتي‌ نوح‌ است‌، كسيكه‌ بر آن‌ سوار شود، نجات‌ يابد. و كسيكه‌ تخلّف‌ ورزد غرق‌ گردد. و مِثال‌ شما مِثال‌ ستارگان‌ آسمان‌ است‌ كه‌: هرگاه‌ ستاره‌اي‌ غائب‌ شود، ستارۀ ديگري‌ طلوع‌ ميكند؛ تا روز قيامت‌.»


پيوندها


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1